سفارش تبلیغ
صبا ویژن
رویابین
جامع ترین بانک اطلاعاتی خواب و رؤیا
به رؤیابین، جامع ترین بانک اطلاعاتی خواب و رؤیا خوش آمدید

دلم میخواهد کمی در مورد رؤیاهایی که می بینیم صحبت کنم. در مورد رؤیای 7 یک حالت گرفتار بودن و رهایی را می بینیم. الان با توجه به این که اطلاعات زیادی از فرد رؤیابین ندارم و رؤیاهای کمی از او را شنیده ام، نمیتوانم به صورت قطعی نظر بدهم. اما این رؤیا شبیه به رؤیاهایی است که از وضعیت فیزیولوژیک نشأت می گیرد. ممکن است در حالت دیدن آن رؤیا فرد رؤیابین لحاف را به دور خودش پیچیده باشد و احساس گرفتاری کرده باشد و در آخر آن را کنار زده باشد. اما چرا بیابان و چرا قفل؟ این ها تصاویری هستند که فرد در طی روزهای اخیر احتمالا دیده است (مثلا در یک فیلم) یا در مورد آن فکر کرده است. بسیاری از شما احتمالا این نوع رؤیاها را دیده اید که در صدای زنگ ساعت بخشی از روایت رؤیا می شود و وقتی بیدار میشوید، می بینید که ساعتتان در حال زنگ زدن بوده است. در مورد رؤیای 8 هم با این حال که روایت داستان به صورتی آشفته بیان شده است، تصاویری احتمالا از یک فیلم با احساسات فرد تداخل کرده است.

 اما لازم می دانم  یک بحث علمی را مطرح کنم تا نه فقط در مورد این رؤیاها، بلکه در مورد رؤیاهای دیگر نیز بتوانید به به ایده های دیگری دست پیدا کنید. بسیاری از ما رؤیای پرواز را دیده ایم. این پرواز، معمولا به صورتی غیرممکن اتفاق می افتد، یعنی در هنگام بیداری بعید است کسی به شکلی که در رؤیا می بیند پرواز کند. بنابراین، این سؤال مطرح می شود که این رؤیاها از کجا می آید؟ یک نکته قابل توجه این است که در هنگامی که ما در بیداری تجاربی مشابه داریم، مثلا تجربه ورزش یا سرسره سواری و غیره. مناطقی از مغز و سیستم دهلیزی ما به نوعی به این بالا و پایین رفتن ها واکنش نشان میدهد. بنابراین اگر این مناطق در طول رؤیا فعال شود، همان حالت ها در ذهن ما تداعی میشود (در واقع زمانی که ما میخوابیم، ذهنمان هنوز بیدار است). اما آیا همه چیز مربوط به تحریک مغز است؟ البته بله ولی نه تحریک تصادفی. در یک بررسی تجربی مشخص شد کسانی که رؤیای پرواز می بینند، از کسانی که این رؤیا را نمی بینند شادتر هستند و کم تر داغون هستند (به اصطلاح روانشناسان نوروزگرایی پایینی دارند). بنابراین، تحریک این مناطق از مغز بستگی به هیجان افراد دارد. این موضوع، یک تلمیحاتی دارد. مثلا کسانی که زیاد کابوس می بینند، احتمالا ذهنشان در یک موضوع گیر کرده است (که به این موضوع معمولا تروما میگویند). بگذریم بحث در این مورد زیاد است. فقط می خواستم بگویم رؤیاهایی که می بینیم با هیجان های ما در ارتباط است. 




موضوع مطلب :

جمعه 90 بهمن 28 :: 11:44 صبح

آخرین رؤیایتان را که به یاد می­ آورید بنویسید، چه رؤیای دیشب باشد، چه رؤیای ماه پیش و چه رؤیای پارسال. اما لطفا ابتدا بنویسید که این رؤیا در چه تاریخی دیده شده است. سپس بنویسید که فکر می­کنید در چه زمانی از روز، این رؤیا را بخاطر آورده­ اید  و سپس بنویسید که زمانی که رؤیا را بخاطر آورده ­اید، در کجا بوده­اید. لطفا رؤیا را به همان شکلی که به یاد می­ آورید، دقیق و کامل توضیح بدهید. گزارش شما باید شامل هر چیزی که به یاد می­ آورید باشد: توضیح موقعیت، شرایط و مکان رؤیا، که آیا برایتان آشنا بود یا نه؛ توصیفی از افراد درون رؤیایتان، سن و جنسیت آن­ها و رابطه آن­ها با شما؛ و همچنین هر حیوانی که احیانا در خواب شما دیده شده است. اگر امکان دارد، احساس خودتان را در هنگام خواب دیدن بنویسید و بگویید که آیا برایتان خوشایند یا ناخوشایند بوده است. حتما آن چیزی که در رؤیا برای شما و شخصیت­های دیگر رؤیا اتفاق می­افتد به طور دقیق بنویسید. نظرتان را به صورت خصوصی برایم بفرستید. رؤیاهای شما در پست بعدی منتشر خواهد شد. لطفا سن و جنسیتتون رو هم بنویسید. در صورتی که تمایل ندارید رؤیایتان منتشر شود، این موضوع را بنویسید تا تنها در فعالیت های تحقیقاتی از آن استفاده کنم. قبل از هر چیز از شما به خاطر رؤیاهای باارزشتان ممنونم.

 

این رؤیاها را نه به خاطر تعبیر کردن، بلکه به خاطر به دست آوردن مفاهیم ذهنی، دغدغه ها و علائق مردم ایران جمع آوری میکنم. این رویاها پس از این که جمع آوری شد، توسط سیستم کدگذاری هال و ون دی کسل کدگذاری و تحلیل محتوا میشود. این مفاهیم، دغدغه ها و علائق مردم دقیقا همان چیزی هستند که مردم بر اساس آن عمل میکنند، بنابراین، رؤیاها دارای معنای روانشناختی هستند و مطالعه ی آنها بسیار ارزشمند است. منتظر رؤیاهای باارزشتان هستم.




موضوع مطلب :

چهارشنبه 90 بهمن 26 :: 5:17 عصر

آخرین رؤیایتان را که به یاد می­آورید بنویسید، چه رؤیای دیشب باشد، چه رؤیای ماه پیش و چه رؤیای پارسال. اما لطفا ابتدا بنویسید که این رؤیا در چه تاریخی دیده شده است. سپس بنویسید که فکر می­کنید در چه زمانی از روز، این رؤیا را بخاطر آورده­اید  و سپس بنویسید که زمانی که رؤیا را بخاطر آورده­اید، در کجا بوده­اید. لطفا رؤیا را به همان شکلی که به یاد می­ آورید، دقیق و کامل توضیح بدهید. گزارش شما باید شامل هر چیزی که به یاد می­ آورید باشد: توضیح موقعیت، شرایط و مکان رؤیا، که آیا برایتان آشنا بود یا نه؛ توصیفی از افراد درون رؤیایتان، سن و جنسیت آن­ها و رابطه آن­ها با شما؛ و همچنین هر حیوانی که احیانا در خواب شما دیده شده است. اگر امکان دارد، احساس خودتان را در هنگام خواب دیدن بنویسید و بگویید که آیا برایتان خوشایند یا ناخوشایند بوده است. حتما آن چیزی که در رؤیا برای شما و شخصیت­های دیگر رؤیا اتفاق می­افتد به طور دقیق بنویسید. نظرتان را به صورت خصوصی برایم بفرستید. رؤیاهای شما در پست بعدی منتشر خواهد شد. لطفا سن و جنسیتتون رو هم بنویسید. در صورتی که تمایل ندارید رؤیایتان منتشر شود، این موضوع را بنویسید تا تنها در فعالیت های تحقیقاتی از آن استفاده کنم. قبل از هر چیز از شما به خاطر رؤیاهای باارزشتان ممنونم.

این رؤیاها را نه به خاطر تعبیر کردن، بلکه به خاطر به دست آوردن مفاهیم ذهنی، دغدغه ها و علائق مردم ایران جمع آوری میکنم. این رویاها پس از این که جمع آوری شد، توسط سیستم کدگذاری هال و ون دی کسل کدگذاری و تحلیل محتوا میشود. این مفاهیم، دغدغه ها و علائق مردم دقیقا همان چیزی هستند که مردم بر اساس آن عمل میکنند، بنابراین، رؤیاها دارای معنای روانشناختی هستند و مطالعه ی آنها بسیار ارزشمند است. منتظر رؤیاهای باارزشتان هستم.




موضوع مطلب : تاره های رؤیا

چهارشنبه 90 بهمن 26 :: 1:13 عصر

 

این وبلاگ را با انگیزه ی تحقیقات در مورد رؤیا (خواب، کابوس) راه اندازه کردم. برای این که بتوانم در مورد رؤیا تحقیق کنم نیاز به مطالعه ی رؤیاهای زیادی از شما دارم. بنابراین از شما میخواهم، آخرین رؤیایی که یادتان می آید را در قسمت نظرات به صورت خصوصی بنویسید. تا در پست بعدی، رویای شما را بگذارم. پس چیزی که از شما خواهش میکنم این است:

آخرین رؤیایتان را که به یاد می­آورید بنویسید، چه رؤیای دیشب باشد، چه رؤیای ماه پیش و چه رؤیای پارسال. اما لطفا ابتدا بنویسید که این رؤیا در چه تاریخی دیده شده است. سپس بنویسید که فکر می­کنید در چه زمانی از روز، این رؤیا را بخاطر آورده­اید  و سپس بنویسید که زمانی که رؤیا را بخاطر آورده­اید، در کجا بوده­اید.

لطفا رؤیا را به همان شکلی که به یاد می­ آورید، دقیق و کامل توضیح بدهید. گزارش شما باید شامل هر چیزی که به یاد می­ آورید باشد: توضیح موقعیت، شرایط و مکان رؤیا، که آیا برایتان آشنا بود یا نه؛ توصیفی از افراد درون رؤیایتان، سن و جنسیت آن­ها و رابطه آن­ها با شما؛ و همچنین هر حیوانی که احیانا در خواب شما دیده شده است. اگر امکان دارد، احساس خودتان را در هنگام خواب دیدن بنویسید و بگویید که آیا برایتان خوشایند یا ناخوشایند بوده است. حتما آن چیزی که در رؤیا برای شما و شخصیت­های دیگر رؤیا اتفاق می­افتد به طور دقیق بنویسید. نظرتان را به صورت خصوصی برایم بفرستید. رؤیاهای شما در پست بعدی منتشر خواهد شد. لطفا سن و جنسیتتون رو هم بنویسید. در صورتی که تمایل ندارید رؤیایتان منتشر شود، این موضوع را بنویسید تا تنها در فعالیت های تحقیقاتی از آن استفاده کنم. قبل از هر چیز از شما به خاطر رؤیاهای باارزشتان ممنونم.

 

امیرعلی مازندرانی




موضوع مطلب : تازه های رؤیا

چهارشنبه 90 بهمن 26 :: 9:0 صبح

این وبلاگ را با انگیزه ی تحقیقات در مورد رؤیا راه اندازه کردم. برای این که بتوانم در مورد رؤیا تحقیق کنم نیاز به مطالعه ی رؤیاهای زیادی از شما دارم. بنابراین از شما میخواهم، آخرین رؤیایی که یادتان می آید را در قسمت نظرات به صورت خصوصی بنویسید. تا در پست بعدی، رویای شما را بگذارم. پس چیزی که از شما خواهش میکنم این است:

 

آخرین رؤیایتان را که به یاد می­آورید بنویسید، چه رؤیای دیشب باشد، چه رؤیای ماه پیش و چه رؤیای پارسال. اما لطفا ابتدا بنویسید که این رؤیا در چه تاریخی دیده شده است. سپس بنویسید که فکر می­کنید در چه زمانی از روز، این رؤیا را بخاطر آورده­اید  و سپس بنویسید که زمانی که رؤیا را بخاطر آورده­اید، در کجا بوده­اید.

لطفا رؤیا را به همان شکلی که به یاد می­ آورید، دقیق و کامل توضیح بدهید. گزارش شما باید شامل هر چیزی که به یاد می­ آورید باشد: توضیح موقعیت، شرایط و مکان رؤیا، که آیا برایتان آشنا بود یا نه؛ توصیفی از افراد درون رؤیایتان، سن و جنسیت آن­ها و رابطه آن­ها با شما؛ و همچنین هر حیوانی که احیانا در خواب شما دیده شده است. اگر امکان دارد، احساس خودتان را در هنگام خواب دیدن بنویسید و بگویید که آیا برایتان خوشایند یا ناخوشایند بوده است. حتما آن چیزی که در رؤیا برای شما و شخصیت­های دیگر رؤیا اتفاق می­افتد به طور دقیق بنویسید. نظرتان را به صورت خصوصی برایم بفرستید. رؤیاهای شما در پست بعدی منتشر خواهد شد. در صورتی که تمایل ندارید رؤیایتان منتشر شود، این موضوع را بنویسید تا تنها در فعالیت های تحقیقاتی از آن استفاده کنم. قبل از هر چیز از شما به خاطر رؤیاهای باارزشتان ممنونم.

امیرعلی مازندرانی




موضوع مطلب : تازه های رؤیا

سه شنبه 90 بهمن 25 :: 3:9 عصر

درباره سایت


امیرعلی مازندرانی «روانشناس، پژوهشگر، و درمانگر اختلالات خواب»
پیوندها
صفحات سایت
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
آمار سایت
  • بازدید امروز: 10
  • بازدید دیروز: 15
  • کل بازدیدها: 380024
فرم تماس
نام و نام خانوادگی
آدرس ایمیل
امکانات دیگر
کلیه حقوق این وبلاگ برای رویابین محفوظ است