سفارش تبلیغ
صبا ویژن
رویابین
جامع ترین بانک اطلاعاتی خواب و رؤیا
به رؤیابین، جامع ترین بانک اطلاعاتی خواب و رؤیا خوش آمدید

این هفته در انگلستان هفته ملی بدون خروپف لقب گرفته است. خب ما انگلیسی نیستیم، اما این موضوع نشان می دهد چقدر انگلیسی ها به خوابشان اهمیت می دهند. تخمین زده می شود که ضررهای مستقیم و غیرمستقیم مشکلات خواب در جامعه با مشکلات قلبی و سرطان برابری می کند. حتما می دانید که یکی از مهم ترین علل تصادفات جاده ای، خطاهای پرستاران و سایر حوادث شغلی همین مشکلات خواب است. حالا به مناسبت هفته ملی بدون خروپف تصمیم گرفتم مطلبی در مورد خروپف بنویسم.

برای حل مشکل خروپف اول باید بدانیم علت آن چیست. صدها روش برای درمان مشکل خروپف اعم از رفتاری، دارویی، ابزارهای کمک تنفسی و جراحی پیشنهاد شده است، و حجم وسیعی از مقالات خواب به مشکلات تنفسی هنگام خواب مثل خروپف اختصاص دارد. در تهران هم چند کلینیک تخصصی درمان خرناس یا خرخر یا خروپف وجود دارد که در آن ها تیمی از متخصصان حوزه های مختلف پزشکی، طب اطفال، دندانپزشکی و روانپزشکی همکاری می کنند و طبق معمول جای روانشناسان خالی است. برای این که سرتان را درد نیاورم چند پیشنهاد دم دستی را می گویم، اگر خرناس تان درست نشد، باید به کلینیک های تخصصی مراجعه کنید:

1) می دانم که بچه های خوبی هستید و نوشیدنی الکلی نمی خورید. آفرین. حداقل سه ساعت قبل از خواب هرگز الکل ننوشید؛ 2) موقع خواب داروهای آرامبخش و آنتی هیستامین نخورید؛ 3) اگر اضافه وزن دارید، به فکر لاغر شدن باشید. 4) ورزش می تواند باعث افزایش قدرت ماهیچه های تنفسی شود. پس ورزش کنید تا خروپف نکنید؛ 5) اگر آلرژی دارید، در خانه سعی کنید حیوان نگه ندارید، و ملحفه ها را مرتبا بشویید و صدالبته قبل از خواب غذای حساسیت آور نخورید؛ 6) به پهلو بخوابید؛ 7) از بخور یا دستگاه های تصفیه هوا استفاده کنید.




موضوع مطلب :

دوشنبه 92 بهمن 28 :: 3:29 عصر

درباره سایت


امیرعلی مازندرانی «روانشناس، پژوهشگر، و درمانگر اختلالات خواب»
پیوندها
صفحات سایت
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
آمار سایت
  • بازدید امروز: 2
  • بازدید دیروز: 23
  • کل بازدیدها: 380353
فرم تماس
نام و نام خانوادگی
آدرس ایمیل
امکانات دیگر
کلیه حقوق این وبلاگ برای رویابین محفوظ است